TELOVADITE ZA ZDRAVJE?

Vsakdo ve, da telovadba pripomore k dobremu počutju, vrhunski kondiciji in nasploh zdravju. Zalomi pa se, ko poskušamo odgovoriti na vprašanja, kakšni so ti vplivi na zdravje. Veste?

Najprej je potrebno ozavestiti, da telovadba ne vpliva samo na telesno zdravje, pač pa tudi duševno. Šele ko imamo ravnotežje obeh področji, lahko zaživimo v polnosti in maksimalnem dobrem počutju.

 

Kako telesna aktivnost vpliva na vaše telesno zdravje?

  • izboljša aerobne sposobnosti (vzdržljivost),
  • poveča mišično moč,
  • poveča mišično vzdržljivost,
  • krepi vezivno tkivo (kite, vezi),
  • izboljša gibljivost,
  • zmanjša možnost nastanka težav s hrbtenico,
  • zmanjša možnost poškodb mišic in sklepov,
  • varuje pred osteoporozo,
  • izboljša krvni obtok,
  • zmanjša tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja,
  • znižuje krvni tlak,
  • znižuje raven skupnega holesterola in trigliceridov v krvi,
  • povečuje HDL (želeni holesterol),
  • omogoča boljšo zaščito pred določenimi oblikami raka (rak debelega črevesja, rodil in dojk),
  • znižuje tvegane dejavnike za nastanek težav zaradi diabetesa,
  • vpliva na uravnavanje telesne mase.

Kaj pa na vaše duševno zdravje?

  • poveča se odpornost prosti stresnim situacijam (glavobol, telesna in psihična utrujenost, pomanjkanje energije, zaskrbljenost, živčnost, napetost, razdražljivost, težave s komunikacijo, zmanjšana produktivnost in kakovost dela),
  • bolj dejavni višje ocenjujejo kakovost svojega življenja,
  • zmanjša pogostost pojavljanja znakov depresije,
  • bolj dejavni imajo višjo samozavest in boljšo samopodobo,
  • dejavni ljudje so bolj optimistični, boljšega razpoloženja ter bolj srečni.

 

Zgornji zapis nekaterih pozitivnih vplivov naj pomaga k artikulaciji vašega počutja, pa tudi vaših potreb. Lahko iz zgornjih naštejete več kot tri področja, ki bi jih nujno potrebovali za izboljšanje vašega zdravja? Potem vam priporočamo, da začnete z zdravo, vodeno vadbo, ki bo prinesla maksimalno dobro počutje v vaše življenje.

 

VIR:

Pori, Maja in Pori, Primož ter Matej, Majerič.  Moj dnevnik zdravja. Ljubljana: Športna unija Slovenije, 2015.